IČ : 62242105
DIČ : CZ62242105
tel.: +420 221 862 400
fax: +420 221 862 401
Kontakty
Novinky
Silnice I/27 Plzeň, Třemošenský rybník - Orlík je uvedena do provozuDne 22. června 2021 proběhlo slavnostní uvedení do provozu stavby silnice I/27...
Přestavba mimoúrovňové křižovatky v Drysicích na dálnici D48 byla zahájena
Ve čtvrtek 20. května byla zahájena přestavba mimoúrovňové křižovatky v...
Výstavba protipovodňové ochrany Olomouce jede podle harmonogramu, v Komenského ulici roste nový most
Sdružení Morava pod vedením společnosti SILNICE GROUP pokračuje ve stavebn...
SILNICE GROUP založila na hlubinných pilotách nový most v Olomouci
V korytě řeky Moravy v centru Olomouce se při budování...
Všechny novinky
V roce 2008 rozšířila společnost svůj výrobní program o novou moderní technologii s významným environmentálním přínosem tzv. „RECYKLACI ZA STUDENA“ pro jejíž realizaci pořídila za výrazného přispění dotačních prostředků ze strukturálního operačního programu OPPI - program ROZVOJ technické vybavení v rozsahu: Recykler WR2500, 2ks hutnícího zařízení a dávkovač stabilizačních přísad.
MODERNÍ TECHNOLOGIE OBNOVY KOMUNIKACÍ RECYKLEREM WR 2500
Společnost SILNICE GROUP a.s. přináší progresivní způsob rekonstrukce komunikací s využitím původních materiálů z podkladních vrstev vozovky v místě zpracování.
- ekonomicky
- rychle
- šetrně pro životní prostředí
- efektivně
Technologie recyklace za studena na místě je technologií environmentální, založenou na využití druhotných zdrojů, zabudovaných v konstrukci opravované vozovky a speciálního technického vybavení, v jehož čele stojí jedinečné moderní zařízení – recykler WR 2500.
Všechny materiály nebo stavební směsi, které jsou použity v jednotlivých vrstvách vozovek, jsou recyklovatelné a na základě laboratorních prací a rozborů je možné je opětovně použit v příslušných vrstvách vozovek, za předpokladu splnění pevnostních a deformačních parametrů a dodržení příslušných platných technických norem.
Metoda studené recyklace na místě spočívá v rozpojení stávajících podkladních vrstev komunikací vč. části živičných vrstev pomocí frézovacího bubnu recykleru, čímž vzniká základní stavební směs (recyklovatelná stavební hmota), která je doplněna o další nezbytné stavební komponenty (voda, cement, asfaltové pojivo a příp. i kamenivo), dávkované přímo do mísícího zařízení a v případě cementu a přídavného kameniva rovnoměrným rozprostřením v předepsaném množství na recyklovanou plochu. K promíchání přídavných složek spolu se základní směsí dochází pomocí frézovacího a mísícího rotoru v mísící komoře recykleru, přičemž parametry jako pracovní šířka, pracovní hloubka, hustota materiálu a současně požadované množství asf. pojiva a vody jsou řízeny mikroprocesorem se zadáváním údajů z ovládacího pultu obsluhy. Množství přídavných přísad je kontrolováno v závislosti na rychlosti pojezdu.
Rozprostřená stavební směs je zhutňována bezprostředně po položení dle požadavků TP na odpovídající míru zhutnění. Výsledné vrstvy mají vlastnosti odpovídající cementové stabilizaci a příznivěji působí při styku s asfaltovými vrstvami, což umožňuje snížit tloušťku navazujících asfaltových vstev.
PŘÍNOS RECYKLACE ZA STUDENA
- ve srovnání se standardními konvenčními technologiemi
- racionalizace nákladů s nezanedbatelnou finanční úsporou, vyplývající z nižší materiálové spotřeby a redukce objemu těžké stavební dopravy
- minimalizace doby dopravních omezení a zkrácení celkové doby opravy
- významný environmentální dopad v podobě maximálního využití odpadu z podkladních vrstev a snížení emisí produkovaných při provozu dopravních prostředků při přepravě náhradních materiálových zdrojů
- celková efektivnost – dosažení výstupních kvalitativních parametrů na úrovni cementové stabilizace za kratší dobu, nižších nákladů a šetrnějšího zásahu do životního prostředí