IČ : 62242105
DIČ : CZ62242105
tel.: +420 221 862 400
fax: +420 221 862 401
Kontakty
Novinky
Výstavba protipovodňové ochrany Olomouce jede podle harmonogramu, v Komenského ulici roste nový mostSdružení Morava pod vedením společnosti SILNICE GROUP pokračuje ve stavebn...
SILNICE GROUP založila na hlubinných pilotách nový most v Olomouci
V korytě řeky Moravy v centru Olomouce se při budování...
Většina zemních prací na obchvatu obce Kámen je hotová
Sdružení Kámen pod vedením společnosti SILNICE GROUP pokračuje ve v...
Silniční konference nadchla Ostravu vizí dopravy bez řidičů a nejrozsáhlejší výstavou v historii
Samořiditelná vozidla, informační systémy na dálnic...
Všechny novinky
V roce 2008 rozšířila společnost svůj výrobní program o novou moderní technologii s významným environmentálním přínosem tzv. „RECYKLACI ZA STUDENA“ pro jejíž realizaci pořídila za výrazného přispění dotačních prostředků ze strukturálního operačního programu OPPI - program ROZVOJ technické vybavení v rozsahu: Recykler WR2500, 2ks hutnícího zařízení a dávkovač stabilizačních přísad.
MODERNÍ TECHNOLOGIE OBNOVY KOMUNIKACÍ RECYKLEREM WR 2500
Společnost SILNICE GROUP a.s. přináší progresivní způsob rekonstrukce komunikací s využitím původních materiálů z podkladních vrstev vozovky v místě zpracování.
- ekonomicky
- rychle
- šetrně pro životní prostředí
- efektivně
Technologie recyklace za studena na místě je technologií environmentální, založenou na využití druhotných zdrojů, zabudovaných v konstrukci opravované vozovky a speciálního technického vybavení, v jehož čele stojí jedinečné moderní zařízení – recykler WR 2500.
Všechny materiály nebo stavební směsi, které jsou použity v jednotlivých vrstvách vozovek, jsou recyklovatelné a na základě laboratorních prací a rozborů je možné je opětovně použit v příslušných vrstvách vozovek, za předpokladu splnění pevnostních a deformačních parametrů a dodržení příslušných platných technických norem.
Metoda studené recyklace na místě spočívá v rozpojení stávajících podkladních vrstev komunikací vč. části živičných vrstev pomocí frézovacího bubnu recykleru, čímž vzniká základní stavební směs (recyklovatelná stavební hmota), která je doplněna o další nezbytné stavební komponenty (voda, cement, asfaltové pojivo a příp. i kamenivo), dávkované přímo do mísícího zařízení a v případě cementu a přídavného kameniva rovnoměrným rozprostřením v předepsaném množství na recyklovanou plochu. K promíchání přídavných složek spolu se základní směsí dochází pomocí frézovacího a mísícího rotoru v mísící komoře recykleru, přičemž parametry jako pracovní šířka, pracovní hloubka, hustota materiálu a současně požadované množství asf. pojiva a vody jsou řízeny mikroprocesorem se zadáváním údajů z ovládacího pultu obsluhy. Množství přídavných přísad je kontrolováno v závislosti na rychlosti pojezdu.
Rozprostřená stavební směs je zhutňována bezprostředně po položení dle požadavků TP na odpovídající míru zhutnění. Výsledné vrstvy mají vlastnosti odpovídající cementové stabilizaci a příznivěji působí při styku s asfaltovými vrstvami, což umožňuje snížit tloušťku navazujících asfaltových vstev.
PŘÍNOS RECYKLACE ZA STUDENA
- ve srovnání se standardními konvenčními technologiemi
- racionalizace nákladů s nezanedbatelnou finanční úsporou, vyplývající z nižší materiálové spotřeby a redukce objemu těžké stavební dopravy
- minimalizace doby dopravních omezení a zkrácení celkové doby opravy
- významný environmentální dopad v podobě maximálního využití odpadu z podkladních vrstev a snížení emisí produkovaných při provozu dopravních prostředků při přepravě náhradních materiálových zdrojů
- celková efektivnost – dosažení výstupních kvalitativních parametrů na úrovni cementové stabilizace za kratší dobu, nižších nákladů a šetrnějšího zásahu do životního prostředí